Friday, January 16, 2015

Minden idők legrosszabb magyar filmje

Sokan tudják: nagy filmnéző vagyok. Hetente 30-40 filmet töltök le. A teljesen végignézett filmeket értékelni is szoktam egy 0-tól 100-ig terjedő skálán.

Elsősorban igyekszem olyan filmeket nézni, melyek nem érhetők el könnyen.

Nos, tegnap megnéztem a Buhera Mátrix című 2007-es magyar produkciót.

Vannak rossz filmek, melyek annyira rosszak, hogy már viccesek. A Buhera Mátrix nem ilyen, ez szimplán rossz, semmi egyéb.

Pocsék forgatókönyv, tehetségtelen színészek, álművészi mondanivaló.

A felénél már erősen viszketni kezdtem, de eldöntöttem: esélyt adok a filmnek, végignézem. De minden ment tovább: kínos közhelyek sorozata, melyeket csak helyzetkomikumok szakítanak meg. Az ember megsajnálja a szegény gyerekszínészeket, akiknek ilyen ökörségek lettek a szájukba adva. Még a film ismeretterjesztő szempontból értelmes részletei is olyan szánalmas és hamis módon vannak bemutatva, hogy a néző képtelen azokat felfogni.

Igazi liberális hitvallású a film, a lényeg: minden egyformán szar, az egész világ, s semminek nincs értelme, a legjobb azonnal meghalni. A film ráhány az emberiségre, s levizel mindent ami mozog.

Skálámon 19 pontot adtam a filmnek. Azért ilyen „sokat”, mert szerepel a filmben Mucsi Zoltán is, aki még itt is kitűnően játszik. Tulajdonképpen ez is az egész szerencsétlenkedés egyetlen pozitívuma.

No comments:

Post a Comment